• بازدید هیئت تاتارستانی از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان؛
  • آمادگی کشور تاتارستان برای توسعه روابط اقتصادی با دانش‌بنیان‌های اصفهانی

  • ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
معاون اول رئیس اتاق بازرگانی تاتارستان از آمادگی این کشور برای توسعه روابط با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، هیئتی تاتارستاتی در راستای آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اصفهانی از این شهرک به عنوان قطب فناوری در استان اصفهان بازدید کردند.

آرتور نیکولااف، معاون اول رئیس اتاق بازرگانی تاتارستان، در حاشیه این بازدید اظهار کرد: شرکت های تولیدی در تاتارستان می‌توانند در قالب بسترهایی که در اختیارشان قرار می‌دهیم خط تولید خود را راه‌اندازی کنند و در حال حاضر نیز ۵۶ شرکت از کشور های مختلف بدلیل شرایط اقتصادی خوب توانسته اند فعالیت های موثری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با توسعه روابط می‌توان نتایج خوبی را ایجاد کرد، ادامه داد: در سال ۲۰۲۴ امکانات حمل و نقل خوبی فراهم خواهد شد که از شما برای بازدید پیشرفت ها و امکانات این کشور دعوت به عمل می آوریم.

نیکولااف اذعان داشت: ایرانیان مهاجر در تاتارستان ۱۷۴۲ نفر هستند که بدون شک از حضور شما و بسترهای علمی و فناوری که ایجاد می شود استقبال خواهند کرد. 

وی بیان کرد: چندی پیش در شهر کازان واقع در جمهوری تاتارستان شعبه بانک ملی ایران نیز افتتاح شد.

معاون اول رئیس اتاق بازرگانی تاتارستان تصریح کرد: ما در صنعت هوا و دریا پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم و همچنین در حوزه کشاورزی نیز با کاهش واردات، بسترهای لازم برای تولید داخلی را افزایش داده ایم.

نیکولاف اظهار کرد: علم و فناوری همیشه در حال پیشرفت است و ما نیز تاکنون طرح های توسعه زیادی را در بستر گسترش کارخانه های خود به کار برده ایم.

وی با بیان اینکه در تاتارستان صنایع شیمیایی، فلزی، دارو و ... تولید می شود، افزود: در جمهوری تاتارستان برنامه های توسعه صنعتی زیادی قرار دارد که توانسته ایم بسترها و زیرساخت های لازم آن را در تمام شهرها با بودجه تاتارستان و دولت روسیه فراهم کنیم.

خدیولین ایلسور، وزیر علوم و آموزش و پرورش تاتارستان، نیز با بیان اینکه تقریبا در تمام شهرها پارک‌های علم و فناوری داریم، اظهار کرد: در چهل کیلومتری تاتارستان شهری جدید با شرایط مشابه شما ساخته شده است که دانشجویان از کشور های مختلف جهان برای تحصیل می‌آیند و در این منطقه شرایط خوبی برای حضور شرکت‌ها، بازدید و آشنا شدن با امکانات وجود دارد.

در ادامه جلسه قاسم مصلحی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین پارک علم و فناوری در ایران نزدیک به ۷۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان دارد و حدود ۹ هزار نفر در رشته های مختلفی چون ساخت قطعات پیشرفته و مواد شیمایی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان امیدواری از اینکه زمینه همکاری‌ خوبی میان جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی با تاتارستان ایجاد خواهد شد گفت: امروزه ما تعاملات خوبی با پارک های روسیه داریم که می‌توانیم آن را در جمهوری تاتارستان توسعه دهیم.

وی ادامه داد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اولین پایه‌گذار پارک های علم و فناوری در ایران است که در قالب اقدامات خود، دوره‌های آموزشی و بازدیدهای مختلفی برای ایجاد زمینه‌های همکاری با شرکت‌ها برنامه ریزی و اجرا می کند.

مصلحی گفت: در حال حاضر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مرکز یونسکو قرار دارد که باعث افزایش تعاملات با شهرها و کشورهای دنیا می شود. 

وی با اشاره به اینکه در آذر ماه سال جاری یک دوره بین‌المللی با حضور کشور های مختلف در شهرک برگزار شد، ادامه داد: اینگونه دوره ها، نمایشگاه ها و جشنواره ها می توانند همکاری های خوبی را برای انتقال فناوری و تکنولوژی بین شرکت‌ها ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت ما در زمینه نفت و انرژی و تولید لیزر و محصولات مرتبط نیز می‌تواند زمینه همکاری بهتر و موثرتری را ایجاد کند.

مصلحی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده هجدهمین دوره از جشنواره بزرگ شیخ بهایی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: شیخ بهایی از علمای قدیم اسلام است که در اصفهان کارهای مختلفی در زمینه فناوری همچون نحوه‌ی آب دهی و آبیاری به کل شهر اصفهان را ایجاد کرده است.

تعداد بازدید : ۲۲۹      تاریخ: 1402/11/26

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت